Nytt år och 17 dagar kvar

Jaha då var de en bit in på det nya året.
Har inte skrivit på väldigt länge nu, men har haft en del att göra så har inte hunnit.
Har jobbat och fixat in för julen och allt annat.
Nu har jag dok slutat arbetet.
Jul och nyårs helgen har vart riktigt bra.
Hos morbror på julafton och käkade julbord och tittade på kalle så klart.
Juldagen är vi alltid hos mormor och äter vanlig mat och spelar ett julklapps spel som e kanon skoj.
Annandagen så var jag och familjen till Gyttorp och hälsade på och käkade tacos. De var gott.
Jobbade sedan tre dagar och sen var de nyår.
Nyår var väldigt lugn. fick köra och hämta min syster men de gjorde inget hade inget annat för mig ändå.
Nyår var det riktigt kallt ute och telefon nätet låg nere.
Orhan ringde vid halv 1 och då fick jag lagom panik. Eftersom jag inte hann svara så försökte jag ringa upp men de var hopplöst. Så fick låna telefon hos mamma så gick allt mycket bättre.
Annars har de inte hänt så mycket.


Nu är då bara 17 dagar kvar innan jag åker ner till Alanya för att umgås med min pojkvän Orhan.
Nu har vi vart tillsammans i nästan 3 månader.
Så detta kommer bli spännade.
Vi kommer nämligen att bo tillsammans när jag är där, så vi får se hur de fungerar, men jag tror de kommer gå jätte bra.
Ska bli skönt att åka i från sverige och all denna snö och kyla och komma ner till lite värme.
Frigo kommer att bo hos Pettson ett tag så hon blir nog nöjd, fast inte när hon inte får gå ut som hon vill. där blir de att ha sele på sig.
Här hemma är hon inte ute i onödan inte. speciellt inte nu när de e ruskigt kallt ute.
Går hon ut så går hon till baksidanoch sen in igen. Så ska man hitta henne får man leta på varma ställen som tex garderoben eller så har hon mojsat ner sig i täcket. Just nu har hon mojsat ner sig hos Helge älg i sin korg. Hon kommer smygandes till mig sen när jag går och lägger mig.

Ha de gott nu i kalla sverige

//: Angel Anay


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0