Hemma igen då!

Jaha då var man tillbaka i kalla Sverige igen.
Inte så kul men men. Hade helst velat stanna kvar i Alanya där det var varmt och skönt.
Har haft 2 helt underbara veckor i solen, med mycket sol och bad, men ingen shopping den här gången.
Resan till flygplatsen och resan ner till Alanya gick bra, jag sov mest genom hela resan. Var så trött.
Var helt underbart när man kunde se borgen innan vi kom till Alanya, då kände jag att nu är jag snart hemma och kan bara slappna av och tänka på annat.
Det första jag gjorde var att gå ner till havet och ta ett dopp. Det var skönt efter att ha flugit och åkt buss i flera timmar.
Var dok sjuk när jag åkte ner så jag hade nästan hela sjukskåpet med mig, men de försvann efter ett par dagar.
Fick en jätte kram av Hasret när jag möte honom på Marine den dagen.
Träffade honom varje dag eftersom jag bodde på Sunpark Marine den här gången.
Låg vid poolen varje dag fram till mellan 3-4 varje dag, men tog de väldigt lugnt.
Ville inte bränna mig som förra gången jag var ner. Då fick jag sova på mage.
Träffade de gamla vanliga bekanta, men också nya bekanta.
Har haft de jätte trevligt och jätte roligt.
Dok vart det inte som jag hade tänkt mig från början vilket va väldigt synd men sånt är livet.
Tuncay träffade jag 2 gånger på hela min vistelse i Alanya.
Första natten tillbringade vi tillsammans och så var jag ner en eftermiddag till Harbour restaurant.
Annars ingenting. Ringde flera gånger fick inget svar. Sms:a flera gånger och inget svar.
Började bli lite irriterad över de allt efter dagarna gick.
Pratade till och med med Hasret, Tuncay's bror, men han kunde inte ge nått bra svar på varför.
Skickade även med en liten lapp med Hasret som han skulle ge till Tuncay men inte ens de fick jag svar på.
Han hade förändrats så mycket sen jag var ner i maj i år.
Visste inte ingenting.
Jag tog dok beslutet sen att vi skulle gå skilda vägar inte ens de har han sagt nått om.
Under min vistelse så träffade jag en ny , helt underbar man.
Orhan är helt underbar. Han ringer minst en gång om dagen, sänder små gulliga meddelanden.
Jag svävar runt på moln hela dagarna. Orhan is a keeper!!
Var på Hotellets show er, inte alla, och där var jag med mest varje gång upp på scenen inför en massa folk.
Men vad gör man inte för att andra ska ha kul.


Här var de lite lek tajm!

Vad gjorde jag då uppe på scenen?!

Jo jag var med och dansade, hjälpte trollkarlen och dansade magdans.
Magdansen var roligast för de hade jag inte tänkt gjort men okej.
Det var riktigt roligt. Följde med en vän ut och dansade. Var inte hemma förens vid halv 4 den morgonen så jag var bra trött hela dagen, men jag hade kul.

Den 7 oktober så träffade jag Orhan för första gången på riktigt. Tidigare hade jag bara hälsat på honom men nu pratade vi säkert 1 timme innan vi gick till en annan plats för att tala. Tyckte jag pratade och pratade hela tiden.
Vi talade om allt mellan himmel och jord. Hade jätte trevligt. Under tiden som vi talade så märkte jag att han flyttade sig närmare mig allt eftersom tiden gick. Tiden gick lite till och till slut vart de en liten pinsam tystnad under ett par minuter. Till slut så hände nått jag inte riktigt var beredd på. Allt kändes så bra. Jag kunde slappna av och kasta bort allt jag hade på huvudet. Allt försvann. Efter det var jag och träffade honom varje dag när han jobbade. Kunde vara där i flera timmar. Under tiden så jobbade han samtidigt. Kom de en kund så reste han sig och försökte sälja. Visste Vi tillbringade några nätter tillsammans, men de ångrar jag inte.

 Träffade även gamla bekant också så klart och de är ju alltid trevligt.

 En dag tillbringade jag uppe i berg och de var trevligt och intressant.
Har vart i Alanya många gånger men inte gjort några större utflykter.
En dag sprang jag på min vän Adem, numera kör han taxi i Alanya, och han erbjöd sig att ta med mig upp till Dimcaygrottan.
Det var helt fantastiskt att gå där och utsikten sen då var underbar där uppi från.
Kanon fint. Nått som jag rekommenderar starkt.
Kan säga de att jag var helt slut efteråt och dagen efter ska vi inte tala om hade sån träningsvärk i benen, men det var helt klart värt de.

 Shoppade inget alls den här gången. Inte nånting.
Huvudsaken var att jag hade de bra och trevligt.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0